zondag 18 oktober 2009

Nieuwe plannen nieuwe vooruitzichten toch nog oud en spannend

Dit jaar een kroonjaar, 75 en een keuring voor je rijbewijs en hopen dat het goed gaat. De pasfoto wordt ieder jaar lelijker, ouder, ik schrik er altijd van. Dat deed ik ook van pasfoto's toen ik 55 jaar was en vond ze toen ook vreselijk, als ik ze nu zie dan denk ik :"God wat ben ik daar nog jong en rimpelloos." 's Nachts in bed spring ik over hekken, dans heerlijk rond en kan ineens van alles, vol grote plannen spring ik met die illusies mijn bed uit en krijg de klap van mijn leven, 103 kilo. Til het maar eens op, alle pogingen om dat naar beneden te krijgen faalden. Lukt je nooit meer met een niet werkende schildklier of je moet op water en brood voor een jaar. Zit er helaas niet in met zoveel smulpapen om mij heen, zelf ben ik er ook een. Dit komende jaar wordt een zeer cruciaal jaar, want dan komt het bord te koop in de tuin, nooit kunnen dromen dat dat nog eens zou gebeuren, maar aan alles komt een eind en een nieuw begin is ook weer heel spannend, wij kunnen dat zelfs nog doen ! Een kleiner huis, een moderner huis, minder onderhoud en een waar wij met wat hulp, moet ook betaald kunnen worden , kunnen blijven tot het bittere of niet bittere einde. Een tuin met minder onderhoud. De keuze is gevallen op een plek in de buurt van mijn oudste dochter in het noorden van Drenthe, helaas ver weg van Zeeland en de kleinkinderen, onze Eva en David. Maar wij hebben ze dan zo'n 14 jaar Eva en 9 jaar David van jongs af aan meegemaakt en hopen ook zelf nog veel naar ze toe te kunnen komen met caravan enz. Ook niet te vergeten moeten wij de inhoud van dit huis persen in een kleiner compacter huis, zal niet meevallen met alleen al twaalf kasten. Van dit alles zal ik regelmatig verslag doen, hoop dat het allemaal succesvol zal verlopen. Het is ook ergens weer geweldig spannend en wij komen dan ook heerlijk bij het ziekenhuis in Assen, waar al mijn operaties geweldig zijn gegaan, dat ook als derde op de lijst van alle ziekenhuizen staat, dus een van de beste is, wat ik ten volle kan beamen. Dinkie

1 opmerking:

edith zei

vandaag heb ik U gesproken aan de telefoon van Klingel. Ik vond het een heerlijk en optimistisch stukje en geef dit ook door aan anderen. Zo heerlijk opgewekt en ik hoop meer te lezen. Fantastisch.